photo sharing and upload picture albums photo forums search pictures popular photos photography help login
andrea morelli | profile | guestbook | all galleries | recent

Profile for andrea morelli
Name andrea morelli (joined 25-Nov-2005) (pbase supporter)
Username morand
Location Spoltore (Abruzzo)
italy
Spoltore (Abruzzo)
Statistics
Refresh this page in a few minutes to see updated statistics.
View Galleries : andrea morelli has 60 galleries and 2598 images online.
These pages have been viewed a total of 752514 times.

View Guestbook : 14 messages. Most recent on 04-Oct-2012.


Message from andrea morelli
Ogni foto è "l’illusione" di fermare il tempo per una frazione di secondo.
Una foto è già “ieri” ma è anche la memoria di “domani”. Una foto è un’emozione che non si spegne mai.
La mia prima macchina importante è stata una Canon FT con uno stupendo 50mm/1,8. Oggi è difficile ritrovare questi "cristalli" a corredo delle macchine digitali...
Ho una piccola collezione di circa 70 macchine fotografiche che rappresentano un po’ l’evoluzione della tecnica fotografica. Non ho ancora abbandonato la pellicola con la quale fotografo con diapositive e in bianco e nero, che sviluppo ancora personalmente. Per la pellicola uso alternativamente una Nikkormat EL e una Leica M6 e una Contax G1 per il 35 mm: una Fuji GA645i, una Rolleiflex e una Yashica per il 6x6. Scansiono poi i fotogrammi in formato digitale con diversi metodi ma purtroppo non ne ho ancora trovato uno sicuro e rapido per avere una buona qualità.
La maggior parte dei miei scatti sono ormai in digitale. Uso una Nikon D700, una Nikon D200 e una Panasonic Lumix GF1 e una Canon Powershot G1X. Una di queste porto sistematicamente sempre con me, o in tasca o in borsa. E’ con esse che riesco a cogliere le occasioni migliori e imprevedibili da fotografare.
Grazie per aver visitato il mio sito e per aver lasciato qualche commento,
Andrea

Each photo is the "illusion" of stopping time for a fraction of a second.
A photo is already "yesterday" but it is also the memory of "tomorrow". A photo is an emotion that never turns off.
My first important camera was a Canon FT with a wonderful 50mm / 1,8. Today it is hard to find these "crystals" as a support of digital cameras ...
I have a small collection of about 70 cameras that are a little evolution of technic of photography. I have not abandoned the film with which I shot with slides and black and white, personally developed. To shot I use either a Nikkormat EL and a Leica M6 and Contax G1 for 35 mm: a Fuji GA645i, a Rolleiflex and Yashica for 6x6. Then, I scan the frames in digital format with different methods, but unfortunately I have not yet found a safe and quick method to get a good quality.
Most of my shots are now with digital cameras using a Nikon D 700, a Nikon D200 and Panasonic Lumix GF1 and a Canon Powershot G1X that I carry always in my pocket or in my handbag. With them I have the best and unpredictable opportunities to photograph.
Thank you for visiting my site and for leaving some comment,
Andrea
Random andrea morelli pictures